Wednesday, April 8, 2009

Lambaian Kaabah

impian aku bila aku dh bekerja nnti, bnda 1st yg aku nk buat adalah mngumpul duit untuk ke Mekah ngan mak aku (insyaallah)...
of coz la bkn dgn gaji pertama aku, mybe amek masa sket.. xpa aku akan berusaha!!
sebenarnya semangat aku sgt berkobar2 bila kemarin aku jumpak supervisor aku..perjumpaan yg aku rasa agak lama gak la sbb dh lama xjumpak selama itu (pebenda ni..haishhh)
supervisor kesayangan aku ni merangkap lecturer Financial aku gak la kebetulan br blik dr Mekah buat umrah.
kemarin dia pon crita la pngalaman dia kt sana..mmg best, tp yg peliknya aku tiba2 syahdu, rs cam nk nanges pon ada (tp xdak yg perasan la)... sbb aku terlalu menghayati kot crita dia, so aku smpai mmbayangkan aku ada kt sana..hmmm. part yg pling syahdu skali bla dia crita ms dia dok kt 'Hijr Ismail' tu... mmg sgt2 buat aku rs nk nanges..
pastu dia cerita mcm mn bla dia try nk cium batu Hajaratul Aswad plak.
mmg sgt mncabar.. tp yg bestnya at last dia dpt cium jugak..
lg skali aku syahdu.. (pelik kan aku)..ntah la aku pon xtau knapa ngan aku ni.. tp kat last2 crita dia tu dia bg nsihat sket la..
dia ckp nnti dh gheja nnti smpan la duit p buat Umrah dulu pon xpa..
dia ckp lg dahulukan bnda yg penting dlu.... cntohnya jgn la nk mmbazir duet ke arah kreta2 yg mhl dlu... mgkin kreta tu kta prlu ada tp xyah la nk yg mahal2 gila..
sbb tu la aku sgt2 berimpian nk ke sana nnti.. mmg la selama ni dh berimpian tp skrang ni sgt2 berimpian...
so, aku rs skrang ni target aku adalah yg tu...
"dah keja nk smpan duet ke Mekah"... bla aku ckp camtu means awal2 aku mula bekerja la.. bknnya dh 5 tahun bkrja br nk pegi...
"Ya ALLAH.. permudahkanlah segala urusanku" Amin...

0 comments: