Saturday, May 2, 2009

cerita aku untuk diri aku~~



senanya aku rs aku xpatot pon tulih entri neh.. sbb bnda ni dh 2-3 hr yg lps dh jd.. so thp HOT crita neh cam dh suam2 kuku dh... msti sapa2 yg dh tao naek mnyampah kan, aku asyek sebut pasai bnda ni ja... tapi kan, suka ati aku la kan... aku akceli nk luahkan psl bnda ni pd hr kjadian lg, tp aku tkut aku dok mngarot yg bkn2, pas2 tulih bnda yg bkn2 sbb tgh mrh kan... so, skrg ni dh kureng sket, wlaupon kepanasan tu masih ada...

aku snanye kan kurg mengerti la ngan sesetengah individu yg suka mendiskriminasikan
individu2 laen ni.. dlm erti kata bhs psr la kan bnda ini adlh 'PILIH KASIH' ataupon agk kejam lg adlh 'PILIH BULU'.. bukannya aku xpaham, tp mmg aku xpaham la snang crita..aishhhhh...

kenapa perlu wujud 'JUDGE a BOOK by its COVER tu'????.... jgn disebabkan 'COVER' aku ni xbrapa nk sedap mata memandang, aku diperlakukan mcm tu...sesungguhnya aku mmg sgt2 terkilan n kecewa ngan pihak yg brtanggungjawab tu... F.Y.I, aku xkan amek port sgt kalo bnda tu jd skali-dua ja, tp bnda neh dh jd berulang2 kali sejak PSM 1 lg... (Oo..Oo... aku sperti mmbocorkan rhsia.. xpa, untk kepuasan.. wut eVER!)...

kalo bnda yg dijudge tu bleh diterima akal logik aku xkesah, tp bnda yg dijudge tu adlh bnda yg ntah apa2... kdg2 yg mmbuatkan aku skit hati adlh kualiti ink printer pon nk dipersoalkan, aku tao la aku ni bknnya lahir sbagai org yg berADA, tp at least aku berusaha untk tnjuk hasil yg terbaek. xkan la setakat nk tnjuk draft yg akhirnya dipulangkan sbgai smpah kt aku pon aku nk kena print colour terang2 (seboleh2nya guna print laser, br dpt pujian kan??, tu pon blom tentu..) laen la kalo final report kan, of coz la aku pon nk tnjukkan hasil yg cantek..

sbb apa aku ckp bnda yg aku tnjuk, last2 akn dipulangkan sbagai smpah kt aku?? (bknnya aku ni suka2 ht nk ckp mnggunakan bhs krg sopan cmni)....sbnrnya ni smua ada kna mngena ngan apa yg jd 2-3 hr lps..gara2 tu, aku rs air mata aku ni dh kering sgt sbb mcm habes smua kluar..
bayangkan la, bnda yg aku brtungkus-lumus siapkan smpai aku amek ms 1 hr aku untk study subjek financial untuk aku buat bnda yg jd smpah ni..
tp last2 apa yg aku dpt?? hasil aku sikit pon xdpandang.. tu pon trpaksa tngok gak sbb aku mnjengah ke situ tiba2.. knapa cmni??? knapa hsil org laen jugak lbih dihargai?? nk kata aku xckup menggesa, aku rs aku menapak kat situ melebihi setengah jam jugak, xkan dlm ms tu aku juz mahu menayang2 muka disitu kan? msti la aku nk tngok pndangan ttg hasil usaha aku tu...

kenapa mcm tu?? aku ni xcukup menarik atau (snang crita xcantek la kan), atau aku ni xcukup pndai mnyusun kata2 yg mnyedapkan telinga mndengar?? aku rs bnda tu smua xpnting kalo aku yakin n pihak trtentu tu jugak tahu hasil kerja aku tu bukanlah bleh disamatarafkan dgn SAMPAH...

pesanan di sini: tolong la jgn men JUDGE BOOK by its COVER......

3 comments:

Anonymous said...

kepada itik kuning;diharap bersabar ye...sy pasti itu adalah dugaan~

Anonymous said...

itik tuning.. jgn wisao.. tu semua dugaan.. ada hikmah yg mgkin kt x tao..agegege

imah said...

erkkk... itik kuning tu kah yg brmasalah atau sy yg bermsalah neh?